Wednesday, 15 February 2012

K A M U

Bilee nak okaii nii..asyik gaduh jee…x jemuu kee ? nak jugak sembang-2 ..gelak-2 dengan kau..asyik-2 akuu jee kene pangkah…asyik-2 akuu pangkah kau jee…akuu habis kan tpop tuk pangkah kau..





pape pon…kau kawan baik akuu sampaii matii…:’(
Sedih laa pulakk…bile x msg..ye laaa..xdee sapee tuk kite pngkah..klo msg kawan-2 yang lain pon..manee same….banyak sangt perbezaan..ye laaa…lain org lain caree…bak peptah melayuu…rambut same itam..tpi hati lain-2 <3


Dlm pangkah-2 ponn..bolehh gelak…kelakr…actually maluu nk tuliss pasal mendee nii..tapii rinduu keadaan mcm-2 duluu…:D hekhek..da laaa...xnk ckp daaa..fullstop.=p..



awak..saya minx maap kalo adee buat salah..tapii mmg caree kite bergurau mcm tuu kan ? awakk..belajaa elok2 tau..:)) ingt mak ayah erk ,,jgn tahuu nk bergosip jee ! haha...

#sayang kau ketat2 kawan :*


kata atuk , kawan ibarat maggi .
makanan rutin time susah .
kata mak , kawan macam biskut .
kejap ada kejap xada .
kata abah , kawankawan tak ubah macam astro .
macammacam ada .
tapi , kata saya , x kisahlah kawan tu mcam mana pun .
mcam maggi ke , biskut ke , 
for me , dia tetap kawan saya .
tahu x sebab apa ?
sebab , sekali saya berkwan dengan dia . 

selamanya dia tetap kawan saya :)

Monday, 13 February 2012

B O S A N

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa.....
Kecuali diri sendiri,keluarga tetapi dalam kita bersendirian, kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita. 

Sebagaimana kita mengharapakan keiklasan dan kejujuran 
Seorang sahabat, begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu. Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita. 

Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya. 
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya. 
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri. 

Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita. Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya..? Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa.. tetapi kita sering terlupa. Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami. Yang selalu berada di sisi pada waktu kita memerlukannya. Dia mendengar luahan perasaan kita,segala rasa kecewa dan ketakutan.

Harapan dan impian juga kita luahkan. Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah. Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita.

Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya? Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita. Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya? Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah? 

Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah? Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yang hanya bercerita..... 
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang, sedih dan kecewa. 
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat.....

Sebagai kekuatan.....
Jadilah kita sahabatnya itu. 
Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan. Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan.....Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan.....Kita tidak tahu. 

Tetapi..... jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu.....

RENUNGILAH... 
HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DI SEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA.....

#saya sayang ketat-ketat sahabat sayaaa..tiadaa istilah sayang "longgar" untuk yng mengenali dirikuuu..
:D