Friday, 6 January 2012

T A K U T

Ehem . Takut nak cari kawan ? Yup . Wa memang sangat takut nak carik kawan ! Ingat lagi time dolu dolu masa 1st time nak masuk sekolah menengah . Form lah katakan . hehe . Malam sebelum nak ke sekolah , nak tidur pun tak boleh . Pusing sana .. Pusing sini .. Arghh (!) 



Bukan nya sebab apa . Memikirkan ..



"Ishk , esok dah nak masuk Form 1 , sekolah baru .. Jauh pulak tuu . Dah ler kena dok hostel . Macam mana ehh ? Macam mana nak cari kawan ni ? Takut lahhh ... "


Err . Perkara segebitu lah yang selalu terjadi pada wani . Takut sangat nak cari kawan . Ehehek . Sebab mama & abah pernah cakap kat wani..Sebelum masuk MADID...Wani sekolah SMAD..dkt tepeng..(!)..lepas beberapa hari kemudian..dapt tawaran ke Madid...da dekat dgn umah terasee seronok nk pindaa..HAHA


" Nanti dah masuk sekolah tu , cari kawan yang elok . Jangan pulak cari kawan yang suka main - main . Cari kawan yang nak belajar je .. Bukan mama suruh kamu memilih . Tapi untuk kebaikan kamu jugak . " 


Ah (!) Boleh pulak macam tu . Kawan pun kena pilih ke ? Hati wani terpikir gitu lah . Ye lah , mana tak nya . Dah lah wani ni 'pemalas' . Kang tak pasal - pasal hanyut terus dalam pelajaran kan dah susah . HAHA .




lepas kuar result pmr...dgn hati yang berat..mama suruh wani pinda dri madid...sbb dy ckp wani byak main..x serius dlm pelajaran....Dengan hati yang relaa...dan wani pon da pk masak-2...buat pulakk solat isthikharoh..mintak hidayah tuhan...dengan izin Allah..wani dapt petunjuk dari Nya...dan wani nekad tuk pindaa...and create a new lifeee....


wani bergelar merchuan sekrg ..no more madidian or smadidian..:(.tapi bestt..sekolah byk-2 nii..HAHA..naseb dkt bukit merchu tuu ramai kawan yang wani daa kenai sebelum nii...klo x mesty kekok nk mati (!)


Even daa kenai laamee kawan dkt smbm uh perasaan takut still adee...ala..bukan sll jumpee pon...
Tapi wani suka  bercampur dengan orang .perasaan takut tuu..berkurang..bukan takot ape..(! )just Takot tersalah pilih kawan .Sekarang ni rasa macam nak je kawan dengan semua orang . tapi.. Tahu - tahu je lah . wani ni cepat sangat terpengaruh . Kang tak pasal - pasal terjebak pulak dengan gejala negatif . Susah lak kan ? HAHA . Tapi , sekarang wani nk berubah nk sPm..xnk berseronokk dgn kawan jee.. ! Dulu je macam tuh  . Sebab sekarang wani dah besar*besaa sangat kee (?) . 17 tahun lah katakan . Ok . #SayaTua!


#pisstt..saya nk kwan dengan awakk dgn ikhlass...awak nk kawan dgn saya x ? HAHA

2 comments:

  1. haha , saya mahuu kawan dengan awak . tapi awak jauh dari saya . x mahu la kawan awak . haha :)) gedikk x sayaa ?

    ReplyDelete
  2. saya pon nka kawan dgn awak...saya rinduu awak..mukee awak..tangan awakk..<3...tpii..awak daa juah dgn saya..saya pon xnk kawan awak daa..hahhaa..:P

    ReplyDelete